Pentru a asigura o preventie corespunzatoare este important mai intai sa cunosti ce vrei sa previi. Care sunt afectiunile la care te predispui in meseria ta? Un exemplu foarte comun este durerea de spate care apare adesea la persoanele care lucreaza foarte mult la birou sau petrec multe ore pe scaun. Odata informati, urmatorul pas este sa va documentati cu privire la metodele de protectie si preventie pentru a evita asemenea episoade dureroase si a dezvolta o patologie cu caracter cronic in timp. Puteti consulta in acest scop un fiziokinetoterapeut.

Daca problema se face deja cunoscuta si o constientizati, sfatului unui specialist este cel mai bun mod de a afla ce puteti face in continuare pentru ca starea actuala sa nu degenereze. Exista modalitati de preventie si de corectie posturala, adaptare si amenajare ergonomica a spatiului sau a locului de munca ce va pot imbunatati calitatea vietii.

O astfel de modalitate de preventive este Scoala Spatelui. Cum putem sa prevenim sau sa amelioram afectiunile de spate datorate locului de munca? Sa vedem cateva sfaturi utile: in primul rand greutatea maxima a obiectelor pe care le ridicati si carati sa nu depaseasca mai mult de 5 kg. Caratul obiectelor se va face cu ambele maini pentru a evita atitudinea scoliotica. Ridicarea obiectelor se va face indoin copasele si genunchii, pentru ca spatele sa ramina in pozitie cat mai dreapta. Se vor evita miscarile bruste de rasucire a trunchiului. Pozitia sezanda este cea mai solicitanta pentru coloana lombara, de aceea se recomanda la fiecare 50 de minute sa se faca pause de ortostatism, mers prin camera, intinderi. Tocurile sa nu depaseasca 4 cm inaltime. Cand se sta mult timp la birou talpile se sprijina pe un scaunel si spatele trebuie sa fie in permanenta drept.

Pozitia picior peste picior este de evitat sau sa nu se mentine mai mult de 10-15 minute. Soferii pot sa-si aproprie scaunul de volan astfel incat spatele sa fie drept. Pentru a mentine pozitia dreapta a coloanei se poate folosi a pernita sau un support lombar. Persoanele cu musculatura abdominala slaba necesita gimnastica medicala, pentru tonifiere si puratarea de lombostat in timpul unei suprasolicitari fizice. Daca exista inegalitate de membre inferioare, aceasta se corecteaza cu orteza sau incaltaminte ortopedica. Pozitia de somn cea mai relaxanta pentru coloana vertebrala este cea intinsa pe lateral.

Pentru persoanele care stau zilnic mai mult de sase ore la birou constant, se recomanda un tratament complet de fiziokinetoterapie pe an. Acest tratament are rolul de a corecta postura, de a consolida musculatura paravertebrala, de a elimina aderentele articulare si de a preveni aparitia afectiunilor profesionale.

Aceste sfaturi ar trebui aplicate zilnic. Este important sa constientizam pozitia corporala si sa ne autocorectam.


Pentru a incepe un tratament de recuperare este necesara programarea telefonica pentru o sedinta de evaluare terapeutica efectuata de catre unul dintre fiziokinetoterapeutii nostri. In cadrul acestei sedinte se vor efectua toate testele neuromusculare si articulare specifice, vei beneficia de consiliere de specialitate si ti se va alcatui planul de tratament individualizat.

Programare sedinta evaluare Informatii sedinta evaluare

Vrei sa discuti fata in fata cu un fiziokinetoterapeut?

Intalneste-te fata in fata cu un fiziokinetoterapeut si discuta despre afectiunile tale. Acesta iti va face toate testele neuromusculare si articulare necesare, te va ajuta sa stabiliti impreuna obiectivele terapeutice si iti va alcatui un plan de tratament personalizat. Vei beneficia de consultanta si indrumare pe toata perioada tratamentului. Lucram doar pe baza de programare si nu vei fi nevoit sa stai nici o clipa in sala de asteptare. E simplu, rapid si eficient!